Malgrat les diverses crisis internes que ha patit i les polèmiques que ha protagonitzat durant els últims mesos, Blizzard ha signat una BlizzCon 2019 prou bona, treient múscul amb les seves sagues més importants i recuperant part d’una popularitat en hores baixes entre la comunitat. Tot i ser força previsibles (de fet, es van filtrar uns dies abans), els anuncis i novetats han generat una il·lusió revitalitzadora per a la companyia, però no s’ha pogut desempallegar de l’ombra de la postura que va adoptar fa unes setmanes en relació a les protestes de Hong Kong.

La cerimònia d’innauguració de l’esdeveniment ha començat amb una xapa del president de la companyia, J. Allen Brack, sobre com de meravellosa i fantàstica és la contribució de Blizzard per un món millor: “aspirem a unir al món amb entreteniment èpic. Realment crec en el poder positiu dels videojocs. Quan ho fem bé, creem un punt en comú en el qual s’uneix la comunitat per competir, connectar i jugar. A la BlizzCon 2019 hi tenim gent de cinquanta-nou països; això és increïble”.

Clarament ha volgut aplanar el terreny per disculpar-se i treure ferro a la tensa situació en què s’havia enfangat la companyia després de censurar i expulsar un jugador de Hearthstone que va donar suport públicament a les protestes de Hong Kong: “Blizzard va tenir l’oportunitat d’unir el món en un moment difícil i no ho vam fer. Vam prendre la decisió massa ràpid i, per empitjorar encara més les coses, vam ser massa lents a l’hora de parlar amb vosaltres. No vam estar a l’altura dels alts estàndards que ens imposem a nosaltres mateixos. Ho lamento i assumeixo la meva responsabilitat”.

BlizzCon 2019 protest Hong Kong

Unes disculpes que, si bé han quedat molt boniques de cara a la galeria (amb l’objectiu de calmar els ànims de les protestes que s’han dut a terme davant la seva seu), no van més enllà de la parauleria, ja que el jugador seguirà sancionat durant sis mesos. No té cap ni peus admetre un error i assumir-ne la responsabilitat si no s’hi acompanyen mesures o correccions tangibles.

Diablo 4: més obscuritat, més llibertat

Després d’una tercera entrega que no va acabar de convèncer en alguns aspectes, Diablo 4 tornarà a apostar fermament per allò que va caracteritzar i portar la saga a l’èxit, com l’obscuritat, i l’inquietud constant. A més a més, aprofunditzarà en la campanya de Santuari a través d’un món obert amb cinc grans regions per explorar sense restriccions linials.

Ambientat molts anys després dels successos de Diablo 3, reapareixerà un nom llegendari: Lilith, filla de Mefisto (el suposat progenitor de la humanitat), qui sotmetrà el món sota les ombres de la desesperança davant d’aquest buit de poder. No us perdeu l’impressionant tràiler cinemàtic:

Overwatch 2: “si funciona, no ho toquis”

Overwatch és d’aquells videojocs que no necessiten una segona entrega per mantenir-se amb vida, però ningú dubtava que Blizzard repetiria una fórmula d’èxit assegurat. Sense tocar massa res i amb novetats que ben bé podrien ser una sèrie d’expansions (quatre renovacions estètiques superficials, un nou mode de joc, una història amb missions PvE i redisseny i addició de personatges), regenerarà tot allò que ha portat la marca a l’èxit afegint algunes de les demandes dels jugadors/es.

No em malinterpreteu: tot i creure que no és necessària des del punt de vista teòric, no em sembla malament l’anunci d’Overwatch 2, sinó tot el contrari. És precisament el que volia la comunitat, i això és el que compta. Si funciona, no ho toquis; Overwatch 2, més Overwatch que mai. A més a més, serà compatible (no excloent) amb la primera entrega, a excepció de contingut PvE.

Com no podia ser d’una altra manera, amb motiu del quinzè aniversari de World of Warcraft s’ha anunciat oficialment la nova expansió. Sota el nom de Shadowlands, incorporarà una masmorra d’estil roguelike i un nou sistema de pujada de nivells, entre d’altres novetats.

En la mateixa línia, Hearthstone s’expandirà amb el Descens dels Dracs, sent la inclusió d’un nou mode de joc per a vuit jugadors/es el més destacat.

Sense dubte, la BlizzCon 2019 ha complert amb escreix les expectatives i ha generat una il·lusió perduda al llarg d’aquest últim any. No obstant això, la pèssima gestió de la polèmica de Hong Kong i l’intent desvergonyit de colar unes disculpes sense efectes darrere de les càmeres m’impedeixen estar-ne del tot content malgrat ser conscient que els equips desenvolupadors no hi tenen res a veure.