Gènesi

Durant l’avorrit transcurs dels The Game Awards d’aquest any, Xbox va sorprendre amb un moviment que no vam veure venir ni de lluny. L’empresa, de cop i volta, donà el cop d’efecte que el xou necessitava; un anunci que faria tremolar els ciments de l’edifici, l’ànima dels espectadors i visitants i la mateixa indústria.

Gràcies a un petit vídeo, la nova consola dels de Redmond es mostrava a les nostres pantalles. Coneguda fins ara com Project Scarlett, es batejà de forma oficial sota el nom d’Xbox Series X (o, segons algunes recents filtracions, és possible que es digui simplement Xbox), nom que pot causar molta confusió, sobretot si tenim en compte la ja existent l’Xbox One X.

L’aspecte físic no ha agradat a tothom, però és ben clar que les seves característiques seran el que farà d’aquest nou sistema un exponent a tenir en compte dins d’aquesta nova generació que s’acosta.

Torre de Babel

L’Xbox One ha estat una consola que, tot i no ser perfecta i tenir uns inicis fluixos, ha aconseguit captar un munt de gent i fer-se un lloc a base de bones decisions. Al llarg de la generació ha demostrat ser el màxim exponent en aspectes dels quals únicament aquesta màquina en pot treure pit; ha sigut l’exemple de la millora i evolució en el seu estat més pur.

Compta amb un sistema en línia que és l’enveja de tothom, a més d’un dels millors serveis a la carta del moment: l’Xbox Game Pass i Xbox Game Pass Ultimate. Les compradores i compradors hem pogut escollir entre tres opcions per gaudir de l’oci de la màquina: una consola a l’alçada de les circumstàncies amb lector de Blu-Ray barata, la mateixa consola sense lector encara més barata i una tercera consola molt més potent, més silenciosa i amb millor refrigeració, però una mica més cara.

Tots aquests factors, juntament amb altres principis com la integració de la retrocompatibilitat amb Xbox i Xbox 360, un catàleg fulminant i una clara tendència basada en escoltar a la comunitat, han fet de l’Xbox One una consola que ha tingut una evolució quasi immillorable i una estabilitat òptima.

Xbox Game Pass

Renaixença

Podríem dir, de manera gairebé objectiva, que la consola ha renascut durant la seva estada al mercat. Potser l’any on va començar a remuntar fou al 2014 amb jocs com Sunset Overdrive, l’anunci d’obres com Ori, Gears o la saga Forza, que ha demostrat ser un exponent del gènere.

Creiem que Microsoft ha sabut portar la màquina pel bon camí; és per això que desitgem de tot cor que l’equip a càrrec de Phil Spencer sigui capaç de continuar fent les coses de manera estimulant i resolutiva. I, si pot ser, amb un catàleg més ampli (intentant incloure més gèneres i obres orientals) i amb un llançament d’innumerables IP que té tancades al calaix (com poden ser les de RARE). Només amb això, sumat a tota la resta, farien la consola molt més atractiva i emocionant de cara al públic.

Elisi

Tenim moltes, moltes ganes de saber més coses del sistema. Volem, en primer lloc, que Microsoft sàpiga fer-se definitivament un lloc dins de la indústria actual. Potser serveis com Project X Cloud seran el detonant necessari per veure aquesta màquina com un sistema revolucionari quan surti al mercat.

La potència ajuda, sí, però el catàleg és més important. Necessitem títols exclusius, estudis interns, novetats i qualitat (punts que ja ha començat a tractar l’empresa amb l’Xbox One). Aviam si Obsidian i RARE o Ninja Theory ens fan veure la llum quan la consola estigui a punt per arribar a les nostres cases.

Avançar-se serà molt important; per què ningú és capaç d’implementar d’una vegada per totes el joc creuat o el guardat entre plataformes d’una manera molt més estable? S’ha de reconèixer que ja s’ha intentat i hi ha alguns videojocs que ja l’inclouen; només falta l’empenta final!

De moment, demanem aquestes cosetes per la nova Xbox; aviam si el “Tito Phil” ens fa cas. Què li demanaríeu vosaltres? Quins són els punts determinants que us farien buidar la cartera?