Després d’un any de moltes presentacions descafeïnades, aquesta passada nit per fi hem tornat a veure un Nintendo Direct amb totes les lletres. Pokémon, Metroid Trilogy, Bateria d’anuncis amb motiu del 35è aniversari de The Legend of Zelda… Les expectatives eren altíssimes; Nintendo havia de reprendre els Directs per la porta gran. Doncs no. No ho podem qualificar de desastre, ja que hem vist alguns videojocs força interessants, però una vegada més les sensacions són més agres que dolces. Ha estat un retorn insípid que segueix arrossegant absències de pesos pesants anunciats fa anys i dels quals encara no en sabem pràcticament res.
Metroid Prime 4? Bayonetta 3? Res, millor t’anunciem Splatoon 3 per 2022. Per no parlar del paperot d’Eiji Aonuma, disculpant-se per no ensenyar res de BoTW 2 i assegurant que s’està desenvolupant sense entrebancs abans de sortir per potes. M’ha recordat l’Aznar i el seu “EspaÑa va bien”. De moment, l’únic anunci que tenim per celebrar el 35è aniversari de la saga és Skyward Sword HD (les imatges que hem vist tenien tan HD com nosaltres de físics nuclears) i uns joy-con temàtics. Bastant tristot tot plegat.
Si jutgem videojoc per videojoc, la presentació és complidora. Ens ha sorprès un nou Mario Golf que fa bona pinta, així com el salt de Miitopia de 3DS a Nintendo Switch. Star Wars Hunters sembla curiós (enfocat al joc competitiu), World End’s Club és compra segura (dels responsables de les sagues Danganronpa i Zero Escape) i un desconegut, però atractiu Famicom Detective Club debuta a Occident amb dos remakes. Ara bé, un dels anuncis més ben rebuts ha estat Triangle Strategy, un nou RPG tàctic de Square Enix amb un pixel art ben maco i escenaris 3D. El problema és que també se’ns en va a 2022.
No obstant això, com a Nintendo Direct de 50 minuts que havia generat molta expectació pel seu retorn i per deixar enrere un any de presentacions “mini”, ha sigut tot un gerro d’aigua freda. Molts protagonistes absents i molts ports o tercers plats. M’atreveixo a afirmar que el mateix contingut amb formats fragmentats i anuncis esporàdics per sorpresa hagués tingut un impacte més positiu i prolongat; la motxilla del Nintendo Direct pesa massa i perjudica anuncis que en un altre context brillarien molt més.
Per si no fos prou, la versió japonesa del Direct ha tingut com a exclusiva l’anunci d’un nou videojoc de Shin Chan que fa molt bona pinta. Visualment és preciós (amb un estil artístic crayon) i promet deixar-nos viure tota mena d’aventures (conèixer personatges, explorar escenaris, pescar, atrapar insectes, passar l’estona amb la seva colla…). És un cop dur que de moment no surti del Japó.
Què us sembla tot plegat a vosaltres? Li doneu l’aprovat al retorn del Nintendo Direct? Per acabar de jutjar, us deixem amb la llista sencera d’anuncis i videojocs:
- Nous personatges Smash Bros. Ultimate: Pyra i Mythra (març)
- Fall Guys (estiu)
- Outer Wilds (estiu)
- Famicom Detective Pack (14 de maig)
- Samurai Warriors 5 (estiu)
- Legend Of Mana (24 de juny)
- Mario Golf: Super Rush (25 de juny)
- Tales From the Borderlands (24 de març)
- No More Heroes 3 (agost)
- Neon White (hivern)
- Knockout City (21 de maig)
- DC Super Hero Girls (4 de juny)
- Plants vs Zombies (19 de març)
- Miitopia (21 de maig)
- Animal Crossing X Super Mario (25 de febrer)
- Triangle Strategy (2022, demo ja disponible)
- Star Wars Hunters (2021, sense data)
- World’s End Club (21 de maig)
- Edició física Hades (19 de març)
- Ninja Gaiden Collection (19 de juny)
- Season pass Hyrule Warriors
- Apex Legends
- The Legend of Zelda: Skyward Sword HD i joy-con temàtics (16 de juliol)
- Splatoon 3 (2022, sense data)