No tots els videojocs de rol consisteixen en matar animalons enmig d’un prat per després recollir el botí i dur-lo a l’NPC de torn. Ho hem demostrat altres vegades, però encara no havíem parlat d’una de les sagues de rol més oblidades i alhora veteranes de SEGA. Sakura Wars va néixer el 1996 a la SEGA Saturn; un títol estratègic que va combinar diversos gèneres com el rol i la novel·la gràfica. El 2010 va arribar per primer cop a Occident amb Sakura Wars: So Long, My Love per a PS2 i Wii; no va causar massa baluern entre el públic i la crítica, però sí que va crear una base fanàtica més o menys gran. Veient les xifres i la repercussió, SEGA decidí deixar la saga en standby, però afortunadament, el 28 d’abril s’ha estrenat el reboot de la sèrie en exclusiva a PS4.
Anys 40. Una Tòkio steampunk es recupera d’un cataclisme que va costar la vida a la divisió imperial de la ciutat. És el nostre torn de recuperar tot el que hem perdut. Pertanyem a la Divisió Flor, encarregada de la seguretat ciutadana i el benestar de l’edifici cultural més emblemàtic de la ciutat: el teatre. Amb l’ajuda d’un grup de personatges pintorescs i els nostres robots personalitzats, haurem de combatre els enemics amb l’objectiu de recuperar el prestigi del teatre i preservar la pau al territori.
El combat no és l’únic element que hem de tenir en compte a l’hora de jugar. Interpretarem el paper del comandant, el màxim responsable de la Divisió Flor; a mesura que la trama avanci, els altres personatges acostumaran a interaccionar amb nosaltres, demanant-nos consells i ves a saber què més. Mitjançant el sistema LIPS, podrem escollir una resposta o una altra, però compte; sempre tindran repercussió tant a nivell narratiu com a nivell personal amb la resta d’acompanyants.
Aquesta nova entrega l’ha dirigit Tetsuya Otsubo, personalitat que ha treballat en alguns títols de Hatsune Miku i a Bleach: the 3rd Phantom. Els dissenyadors principals són Tite Kubo (Bleach, Zombie Powder) i Keiichi Matate (ha participat en grans franquícies com Metal Gear Solid). Veiem que, a priori, l’equip tècnic el formen grans professionals de la indústria cultural. Si hi afegim Kohei Tanaka com a compositor (ha treballat en obres mestres com Bola de Drac, Assassination Classrom o Rosario Vampire) podem donar per fet que aquest Sakura Wars s’ha creat amb coneixement de causa.
Si tot això us ha cridat l’atenció, no podeu deixar escapar un dels videojocs de rol més originals dels últims anys (a més a més, ha arribat subtitulat en castellà). La combinació de novel·la visual i JRPG ens sembla molt interessant, així com l’ambientació i el seu estil artístic. Encara no podem parlar-ne amb més detall, però no dubteu que us portarem una ressenya amb cara i ulls quan l’haguem jugat suficient.