Durant aquests últims dies hem vist un munt de videojocs gràcies a esdeveniments com la Gamescom, però què en sabem de la pròxima generació pel que fa a evolució tecnològica? Si parlem de consoles, ja fa temps que no tenim novetats de PS5 i Xbox Series X ençà de les seves primeres presentacions. En canvi, sembla que el món dels ordinadors, concretament NVIDIA, ho té tot molt més clar. Ahir es va celebrar un Geforce Special Event on vam veure novetats molt interessants, des de les noves targetes gràfiques fins a més opcions a l’hora de retransmetre en directe. Comencem!

Tecnologia d’un altre planeta

Ens encaminem cap a la nova generació de consoles i les companyies s’omplen la boca amb conceptes que costen d’entendre i que moltes vegades una gran part del públic general no acaba de percebre. Hem vist com Microsoft o Sony han intentat donar èmfasi sense massa èxit a l’aclamat Ray Tracing, el so en 3D, el famós SSD o el DLSS 2.0. NVIDIA ha estat més clara, així que us en farem cinc cèntims:

DLSS 2.0

El DLSS 2.0 és una part fonamental en la reconstrucció i millora de la experiència de joc. Què em diríeu si us digués que podeu veure un videojoc que es mou a 1080 píxels es veu com si fos 4K? El DLSS (Deep Learning Super Sampling) és una tècnica compatible amb moltes gràfiques de NVIDIA que permet renderitzar una quantitat menor de píxels alhora.

Això ajuda que el nostre ordinador pugui moure molt millor el videojoc i que, juntament amb el Deep Learning i uns petits components de les gràfiques RTX anomenats Tensor Cores, sigui possible corregir les textures, la il·luminació i molts altres paràmetres, sempre amb l’objectiu de reduir l’absència de píxels per polzada i millorar les imatges per segon.

nvidia geforce dlss
nvidia geforce dlss
nvidia geforce dlss
{"arrow":"true","pagination":"true","speed":"300","autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","loop":"true","mode_bx":"horizontal","slide_to_show_bx":"1","max_slide_to_show_bx":"1","slide_to_scroll_bx":"1","slide_margin_bx":"0","slide_width_bx":"0","start_slide_bx":"0","ticker_bx":"false","ticker_hover_bx":"true","height_start_bx":"false","random_start_bx":"false","caption":"false"}

NVIDIA Reflex

NVIDIA també ha presentat NVIDIA Reflex, una funcionalitat que permetrà reduir la latència dels videojocs competitius. Quan parlem de latència, ens referim al retard entre la nostra acció i la seva representació en pantalla. L’únic problema és que també depèn d’altres factors com el nostre teclat, ratolí o connexió a la xarxa, però NVIDIA ha fet una gran passa per als més competidors.

Noves opcions pels directes

NVIDIA sap que tant Twitch com Youtube són la base de l’entreteniment actual, per això també s’ha centrat en millorar les opcions dels creadors de contingut audiovisual. Gràcies al renovat NVIDIA Broadcast podrem fer malabars per optimitzar i millorar les nostres retransmissions en directe.

Una de les més útils és el Noise Removal o l’eliminador de soroll, amb el qual podrem eliminar les molèsties del nostre voltant. També podrem canviar el fons del directe sense tenir cap croma. Finalment, ens han ensenyat el Frame Feature, que consisteix en el seguiment de qui està davant la pantalla.

Monitor a 360 Hz

Quan pensàvem que la cosa no podia ser més esbojarrada, NVIDIA anuncia que podrem gaudir de l’experiència de jugar a 360 hz. Els hertz (Hz) és la mesura que determina la velocitat o nombre de repeticions de hardware com les CPU, els televisors o monitors.

En el cas dels monitors, determinen a quina velocitat veiem la imatge: 25-30, 60, 144, 120, 250… Normalment, la indústria de l’animació o del cinema utilitza una taxa de fotogrames de 25-30 imatges per segon. NVIDIA ens permetrà gaudir d’alguns videojocs unes 15 vegades més ràpid que quan veiem una pel·lícula i més del doble que la majoria de videojocs.

Això és extremadament valuós per a certs gèneres com la conducció, hack & slash o a l’hora de jugar competitivament a certs MOBA i videojocs d’acció en primera persona. De moment, sabem que algunes marques com Asus o Acer ja estan preparant monitors que suportin els 360 Hz per a finals d’any.

Noves GPU

Sabíem que les noves targetes gràfiques eren a punt d’arribar. NVIDIA ha confirmat que aviat arribaran les noves integrants de la sèrie 30: 3070, 3080 i 3090. Amb totes podrem gaudir de totes aquestes funcions que us hem comentat, a banda de la clara millora de rendiment, optimització, refrigeració, consum energètic i potència bruta.

Per si no fos prou, ens hem caigut al terra de cap en saber-ne els preus: 499 dòlars per la 3070, 699 per la 3080 i uns 1500 per la 3090, tot i que a casa nostra haurem de pagar una mica per alguna “estranya” raó. Evidentment, la més cara és per persones extremadament professionals que han de dedicar molts recursos a banda de jugar, però les altres dues també són un veritable monstre.