Estrenat l’any 2017 a Xbox One, Cuphead va cridar molt l’atenció per la seva estètica de dibuixos animats dels anys 30. Dissenyat pels germans Chad i Jared Moldenhauer al seu estudi Canadenc MDHR, ens proposa ajudar dues tasses bandarres a eixugar un deute que van contraure amb el diable; l’acord és reduir la seva llista de morosos perquè ens retorni la nostra ànima… En fi, coses d’aquelles que un només pot empenyorar als Casinos. Cuphead és una proposta que m’atreviria a titllar d’americanada, però una de bona, d’aquelles que de tant en tant vénen de gust. Així doncs, avui volem parlar de Cuphead, concretament dels seus enemics i mecàniques, la part que més m’ha agradat del títol, amb permís del seu enlluernador apartat visual.

Sempre arribo tard a tot arreu, darrerament amb la feina encara més. La seva sortida per a Nintendo Switch va ser tota una sorpresa per mi, i de seguides que el vaig descobrir a la e-shop vaig córrer a treure la targeta de la cartera. No hagués pensat mai que arribaria a una altra plataforma, ja que havia estat anunciat com a exclusiu de Microsoft. Disposat ja a jugar-lo i seguint com a bon desinformat, també pensava que era un plataformes clàssic, però res d’això… més enllà de les fases run & gun, les quals són divertidíssimes, tot sigui dit, el joc és una mena de plataformes d’acció on a cada fase caldrà derrotar un enemic o morós del casino del dimoni. Em va costar acostumar-m’hi, perquè no era ben bé el que m’havia imaginat, però un cop fet el clic ja no hi havia aturador!

Cuphead

Cuphead és un videojoc que t’atrapa. Sí, té quelcom que s’hi adiu amb l’efecte que generen els jocs del casino; una partida més, una partida més… i així fins a les tantes. Amb un total de 28 enemics complicats de debò, no n’hi ha cap que es derroti de la mateixa manera arreu dels 4 mons que hi ha. Cada enemic està dissenyat amb diverses fases que s’aniran succeint a mesura que li rebaixem la vida. Cadascuna d’aquestes fases ens obligarà a desenvolupar tàctiques diferents per completar la pantalla. Un disseny molt ben trobat, que ens obliga a estar atents a cada boss i aprendre els seus patrons amb l’esperança que potser, a força d’assaig i error, aconseguirem el resultat desitjat; passar de pantalla.

Si no l’heu provat, sapigueu que Cuphead és un joc difícil de veritat que, per si no fos prou, no et deixa tampoc jugar-lo en dificultat fàcil (si ho intenteu, veureu que no us permetrà passar de món). De fet, segons he llegit, només un 7% dels jugadors acaben el joc al 100%. Ben al contrari de ser una dada que ens arronsi, encara dóna més picantor a la idea d’acabar-lo sencer. Vist el panorama i el poc marge de millora del personatge, és important acabar les pantalles de run & gun que us he mencionat abans, ja que ens donaran monedes per comprar diferents habilitats, ajudant-nos a fer front a cada enemic de la millor manera segons les seves particularitats: atac a curta o llarga distància, carregat i potent, etc.

cuphead
cuphead
{"arrow":"true","pagination":"true","speed":"300","autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","loop":"true","mode_bx":"horizontal","slide_to_show_bx":"1","max_slide_to_show_bx":"1","slide_to_scroll_bx":"1","slide_margin_bx":"0","slide_width_bx":"0","start_slide_bx":"0","ticker_bx":"false","ticker_hover_bx":"true","height_start_bx":"false","random_start_bx":"false","caption":"false"}

Tot s’acaba benvolguts lectors, com Cuphead, no us desanimeu… Persistiu! També aquest repàs a un títol que promet igualar el nombre de morts al d’un joc de Fromsoftware (de fet, hi ha un comptador que te les refrega pels morros). Poques coses negatives a assenyalar; per dir-ne alguna, pot ser que les fases run & gun són més aviat poques, però definitivament acompleixen la funció d’anar donant les monedes justes (a cada món n’hi ha alguna més amagada). Trieu bé quines habilitats compreu, perquè són l’única ajuda que tindrem per fer més portable la seva dificultat. Un títol que no hauria de ser un qualsevol més a les nostres prestatgeries i que ha de tastar tot amant dels videojocs que es tingui per traçut!