Després de fer-nos anar de bòlit i posar-nos fins dalt de cafeïna amb Super Hyperactive Ninja, l’estudi barceloní Grimorio of Games ha engegat avui, juntament amb la distribuïdora també catalana Jandusoft, una campanya a Kickstarter per finançar el desenvolupament de Sword of the Necromancer, un videojoc dungeon crawler d’acció i aventures amb pinzellades de roguelike i RPG que s’estrenarà a PC i consoles cap a finals de 2020. Encara que ja es troba a la recta final del seu desenvolupament, l’estudi vol recollir el feedback de la comunitat, així com fer possible el llançament d’edicions físiques (i de col·leccionista) per a PS4 i Nintendo Switch.

Inspirat per la fórmula de masmorres dels roguelike com Enter the Gungeon, l’estil artístic i aventurer dels The Legend of Zelda en 2D com A Link to the Past i la mecànica de domar monstres d’Azure Dreams, Sword of the Necromancer encara va una mica més enllà i introdueix una premissa força atípica: la possibilitat de tornar a la vida els enemics que derrotem per convertir-los en aliats gràcies al poder revifador de la nostra espasa. A tot això, l’estudi hi suma la resta d’elements habituals del gènere, com l’exploració i anàlisi del mapa, l’equipament d’objectes o la millora d’habilitats.

Sword of the Necromancer narra la història de Tama i Koko, les dues protagonistes. Desafortunadament, Koko perd la vida, però Tama, lluny de resignar-se, decideix acceptar el repte de la masmorra del nigromant per intentar reviure-la. El nostre objectiu serà enfortir-nos i arribar a la cripta del nigromant, on s’amaga el poder de la resurrecció. A mesura que avancem, coneixerem el rerefons de la seva relació. Una trama que, per cert, podrem gaudir en català. De fet, Grimorio of Games és un dels estudis més compromesos amb la llengua; el seu anterior videojoc, Super Hyperactive Ninja, també hi està traduït.

{"arrow":"true","pagination":"true","speed":"300","autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","loop":"true","mode_bx":"horizontal","slide_to_show_bx":"1","max_slide_to_show_bx":"1","slide_to_scroll_bx":"1","slide_margin_bx":"0","slide_width_bx":"0","start_slide_bx":"0","ticker_bx":"false","ticker_hover_bx":"true","height_start_bx":"false","random_start_bx":"false","caption":"false"}

Un dels principals atractius de la campanya, a banda de rebre una còpia digital del joc, són les edicions físiques i marxandatge divers, com un disc de la banda sonora o un llibre d’art; fins i tot hi ha una figureta de l’altar de l’espasa i uns peluixos de les protagonistes! En aquest sentit, l’estudi també ha creat unes cartes amb codis QR que permetran desbloquejar objectes, armes i monstres exclusius per l’aventura. Aquesta funció li escau com anell al dit a la Nintendo Switch gràcies al lector que incorpora un dels Joy-Con. Sword of the Necromancer serà un dels pocs videojocs en aprofitar-la. No obstant això, també treballen en una aplicació mòbil complementària per a la resta de plataformes.

Sword of the Necromancer Kickstarter

Grimorio of Games ha estat treballant gairebé dos anys en aquest videojoc. De fet, nosaltres ja vam poder provar un primer prototip al Barcelona Games World 2018 i ens va cridar molt l’atenció. També vam tenir l’oportunitat de jugar-hi al Nice One Barcelona 2019, aquesta vegada sent una versió molt més evolucionada i amb novetats com un fantàstic mode cooperatiu. A banda de l’encant visual del seu pixel art, en destaquem la seva jugabilitat polida i fluida. I per arrodonir-ho, que es pot jugar en català.

L’estudi s’ha marcat un objectiu de recaptació de 15.000€ en un termini de 30 dies. Tot i això, tenen preparades fites i recompenses addicionals per si hi ha una bona acollida. A la pàgina de la campanya trobareu els diversos nivells de contribució; des de la més assequible, que inclou una còpia digital del videojoc, fins a les més exclusives per als més apassionats. N’hi ha per a tots els gustos i butxaques. Nosaltres no ens ho hem pensat dues vegades; l’edició de col·leccionista és una passada!