Segurament heu viscut la còmica situació d’estar buscant alguna cosa desesperadament pels racons més inhòspits de casa vostra, movent cel i terra fins que us adoneu que ho teníeu davant dels vostres nassos. Amb la indústria catalana dels videojocs ocorre una mica el mateix; quan pensem en la plana major del sector (les grans companyies i superproduccions), acostumem a mirar a l’estranger sense caure en que a casa nostra també hi són.

Sabíeu que videojocs com Assassin’s Creed Odissey, Rainbow Six Siege o Beyond Good & Evil 2 tenen participació catalana? Ubisoft Barcelona compleix ni més ni menys que 20 anys de trajectòria ascendent que els ha portat a convertir-se en el major estudi AAA d’Espanya amb més de 130 treballadors/es que aglutinen fins a 15 nacionalitats, donant lloc a equips d’una gran riquesa i diversitat a l’hora de col·laborar que s’acaba reflectint també dins dels seus videojocs.

Ubisoft Barcelona

Ubisoft va arribar a Espanya el 1994 a causa d’un gran procés d’expansió d’estructures internes i distribució, establint seus a grans ciutats europees. El 1998, Marie-Thérese Cordon va fundar l’estudi a Barcelona després de determinar que la ciutat “reunia tots els ingredients necessaris”: un alt nivell artístic, una molt bona qualitat de vida i la possibilitat d’atraure talent.

Des d’aleshores, l’estudi ha participat o desenvolupat més d’una vintena de videojocs. Al començament eren produccions liderades des d’aquí centrades en el gènere del motor, com ara Pro Rally o Monster Jam, però la irrupció de la Wii i la creixent magnitud de l’estudi va diversificar la seva activitat.

Simultàniament, va donar el pas de col·laborar en el desenvolupament de les primeres superproduccions com Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter o Assassin’s Creed Syndicate, augmentant el seu impacte tant dins de la pròpia companyia com de la indústria nacional. Actualment dedica o ha dedicat la major part dels seus esforços a algunes de les superproduccions més importants la companyia.

La diversitat de Beyond Good & Evil 2

Ubisoft es caracteritza pel codesenvolupament. Encara que en tot videojoc hi hagi un estudi líder en el seu desenvolupament, es crea amb la participació de diversos estudis a la vegada, repartint funcions i responsabilitats. Ubisoft Barcelona no n’es una excepció. El més destacat és segurament l’equip involucrat en el desenvolupament de l’esperadíssim Beyond Good & Evil 2. S’encarrega de pràcticament tot l’apartat de disseny i personalització de personatges.

Ubisoft Barcelona

La gran comunitat de Rainbow Six Siege

Un altre equip manté amb vida Rainbow Six Siege, un videojoc que ja ha reunit a més de 44 milions de jugadors/es. Gestiona l’àmbit multijugador i competitiu del títol, el balanceig i la inclusió de personatges. Un bon exemple és la creació de la modalitat “Pick and Ban”, un sistema que permet prohibir o escollir diferents agents. Actualment ja n’hi ha 46, però es preveu arribar als 100!

Ubisoft Barcelona

La màxima responsabilitat

Per si no fos prou, Ubisoft Barcelona també ha participat en probablement la saga més coneguda i important de la companyia: Assassin’s Creed. Un equip es va encarregar de donar vida als personatges de Assassin’s Creed Odissey amb l’animació de les cinemàtiques. I això no és tot: també ha sigut lead studio de Assassin’s Creed III Remastered, encarregant-se de la major part del desenvolupament del títol i coordinant els altres 9 estudis involucrats de la companyia.

Ubisoft Barcelona

Per acabar, no hem d’oblidar la divisió de videojocs per a dispositius mòbils d’Ubisoft (anteriorment Digital Chocolate), responsable de títols de gran èxit com Might & Magic: Elemental Guardians i Hungry Dragon, el qual ja supera amb escreix les 5 milions de descàrregues.